Eux business Er eux
noget for mig?

Eux Business inden for detail, handel eller kontor

Med en eux får du en uddannelse med to år i skole og to år i praktik i en virksomhed.

Med en eux får du både en erhvervsuddannelse og muligheden for at læse videre. Du har fag på gymnasialt niveau, så du får adgang til de videregående uddannelser.

Uddannelsen giver dig:

• To år i skole og to år i praktik
  • To uddannelser i én
  • Kombinationen af praktik og gymnasial uddannelse
  • Muligheden for at vente med at beslutte, om du vil læse videre eller starte din karriere

Hvad kan jeg bruge eux til?

Med en eux kan du vælge at læse videre på kortere, mellemlange eller lange videregående uddannelser, men du kan også straks begynde på en karriere i erhvervslivet.

Fag

Vælg mellem tre linjer

Kontor

Hvis du f.eks. vil have en karriere inden for revisions- og advokatkontorer.

Handel

Hvis du f.eks. vil have en karriere inden for import- eller produktionsvirksomheder.

Salg

Hvis du f.eks. vil arbejde med salg i butik eller på webshops.

År 1
Du har to grundforløb på hver 20 uger, som udgør dit første skoleår.

Fag: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, virksomhedsøkonomi C, organisation C, matematik C, erhvervsinformatik C, afsætning C og erhvervsfag, hvor du lærer, hvordan virksomheder, ansatte og kunder i fællesskab skaber dit arbejdsliv.

År 2
Du afslutter dine fag på gymnasiale niveauer, som giver dig adgang til at læse videre.

Fag: Dansk A, engelsk B, afsætning B, virksomhedsøkonomi B, informatik B, erhvervsjura C

Valgfag: Samfundsfag B, finansiering C, innovation C, mediefag C, psykologi C

År 3 og 4
På hovedforløbet er du i praktik i en virksomhed.

Du kan selv finde din praktikplads, eller vi kan hjælpe dig.