Orienterings­arrangement Kom og hør om
Ribe Katedralskole

Kom til orienteringsarrangement på Ribe Katedralskole! Hør rektor fortælle om skolen. Hør unge fortælle om at være elev på Katedralskolen. Hør oplæg om de mange forskellige uddannelser! Tal med studievejlederne og med elever og lærere fra de forskellige uddannelser, studieretninger og fag!

Torsdag den 25. januar 2024 kl. 19.00 – 21.30

Lørdag den 27. januar 2024 kl. 10.00 – 12.30

Uddannelsesfilm Elev til elev

Uddannelsesfilm – elever fortæller
I vinteren 2019-2020 fil Katedralskolen optaget en række film om skolens forskellige uddannelser. Også her er det elever, der fortæller dig om, hvordan det er at gå på Ribe Katedralskole, og om, hvorfor de har valgt netop den uddannelse, de nu har valgt.

Hvis du gerne bare vil se film om de enkelte uddannelser, kan du gå komme direkte frem til dem ved at klikke her:

HFSTXHTXHHXEUXEUD

Du kan finde flere film om uddannelser og særlige begivenheder på Katedralskolens You-Tube kanal

Hvor finder man info? De forskellige uddannelser
og deres indhold

Du kan læse om de forskellige uddannelser, studieretninger, fagpakker og fag, her på hjemmesiden under Uddannelser.

Ribe Katedralskole udgiver også en folder, der præsenterer de forskellige uddannelser. Den finder du her.

Under Aktiviteter her på hjemmesiden kan du læse om studierejser, talentarbejde, elevorganisationer mv.

Skolens værdier og for eksempel studie- og ordensregler, kontaktoplysninger til skolen og skolens studievejledere finder du også på hjemmesiden under Om skolen.