RK Running
Torsdag den 21/5 deltog den nystartede gruppe RK-Running i Tulipanløbet. Løbeklubben er her i foråret startet af eleverne Mads 3.y og Anne 3.y, og der var stor tilslutning til klubbens deltagelse i Tulipanløbet. Elever og lærere mødtes efter løbet til hygge med pølser og ...øl/sodavand i skolegården.
Katrine 2.y vandt kvindernes 8 km., og Mikkel 1.t vandt mændenes 8 km., mens en af lærerne vandt i kategorien for seniorer over 50🏃‍♀️‍➡️🏃‍➡️ Flot løbet af alle deltagerne! 😀

Sidste skoledag
Torsdag den 19/5 var afgangselevernes sidste skoledag. De mødtes rundt om i byen til morgenmad og i 3.-4. lektion underholdt de hele skolen med kåringer, film fra de forskellige klasser og munter fællessang. 🥳🤣😀Lærerbandet bidrog også til underholdningen med et ...nummer, og derpå gik alle de festligt udklædte elever hjem for at forberede sig på eksamen den næste dag. Held og lykke med eksamen! 🍀🐞🙂

Eksamensplanen
Mandag den 18/5 var afgangseleverne og deres lærere samlede til en festlig aften. 🥳På programmet var middag, et musikindslag ved 3tMU, afstemning om årets kåringer og sidst men ikke mindst eksamensbanko. Stemningen var høj og nogle hujede af glæde, mens ande var mindre ...begejstrede ved udsigten til den eksamensperiode, der lige efter midnat ville blive afsløret for dem i lectio. ⏰😉

Tur til Tange Bakker
Tirsdag den 12/5 var NgB (stx) på tur i flot vejr til Tange Bakker og Ribe Ådal for at genopfriske deres viden om istidslandskaber. Tange Bakker er faktisk indlandsklitter og ikke bakker 😉

RK Debat er en nyopstartet elevorganisation fyldt med spændende muligheder, stærke fællesskaber og masser af fede oplevelser! 💬✨

Se teaser-videoen og få et indblik i, hvad du kan opleve som medlem af RK Debat. Her får du chancen for at udvikle dine argumentationsevner, møde nye ...mennesker og være med til at skabe spændende debatter og arrangementer.

Lyder det som noget for dig?
Så kontakt formændene:
Jens Osvald 1t eller Mikkel Träger 1t

Jumping fitness
Den 12/5 prøvede idræt-B-holdet kræfter med jumping fitness i Ribe Fritidscenter, hvor vi helt ekstraordinært havde fået lov til at låne Ribe Gymnastikforenings udstyr. Instruktør Anne fra 3.y havde sammensat et udfordrende og sjovt program, der fik sveden til at dryppe ...fra panden. Jumping fitness kan varmt anbefales som en sjov og anderledes motionsform 😊

Så er formandskabet giver videre fra Mathilde og Mathilde. Byd velkommen til SoMe nye formand Emma og næsteformand Caroline 🥳🥳

RK's løbeklub
Dette forår har nogle elever taget initiativ til en løbeklub ved Ribe Katedralskole. Hver torsdag efter skoletid mødes elever og ansatte i skolegården og løber en tur sammen. Her er holdet, der mødtes for at løbe torsdag den 7. maj. ...😀🏃‍♀️‍➡️🏃‍➡️

De nye ATU'er
Her i foråret er skolens nye årgang af ATU'er fundet: Julie 1.t, Julie 1.y, Mikkel 1.t og Sigrid 1.x - alle fra stx.
ATU, Akademiet for Talentfulde Unge, er et tilbud til gymnasieelever om ekstra fagligviden samt information om uddannelser og jobmuligheder: ..."Fordyb dig i viden og ha' det sjovt med andre unge, der også er nysgerrige og vilde med at lære". ATU er et forløb, der kører fra foråret i 1.g til foråret i 3.g med aktiviteter efter skoletid og i weekender og ferier. 😀