Facebook Billeder
RK Running
Torsdag den 21/5 deltog den nystartede gruppe RK-Running i Tulipanløbet. Løbeklubben er her i foråret startet af eleverne Mads 3.y og Anne 3.y, og der var stor tilslutning til klubbens deltagelse i Tulipanløbet. Elever og lærere mødtes efter løbet til hygge med pølser og øl/sodavand i skolegården.
Katrine 2.y vandt kvindernes 8 km., og Mikkel 1.t vandt mændenes 8 km., mens en af lærerne vandt i kategorien for seniorer over 50🏃♀️➡️🏃➡️ Flot løbet af alle deltagerne! 😀
... Se mereSe mindre
Sidste skoledag
Torsdag den 19/5 var afgangselevernes sidste skoledag. De mødtes rundt om i byen til morgenmad og i 3.-4. lektion underholdt de hele skolen med kåringer, film fra de forskellige klasser og munter fællessang. 🥳🤣😀Lærerbandet bidrog også til underholdningen med et nummer, og derpå gik alle de festligt udklædte elever hjem for at forberede sig på eksamen den næste dag. Held og lykke med eksamen! 🍀🐞🙂
... Se mereSe mindre
1 CommentsKommenter på Facebook
Eksamensplanen
Mandag den 18/5 var afgangseleverne og deres lærere samlede til en festlig aften. 🥳På programmet var middag, et musikindslag ved 3tMU, afstemning om årets kåringer og sidst men ikke mindst eksamensbanko. Stemningen var høj og nogle hujede af glæde, mens ande var mindre begejstrede ved udsigten til den eksamensperiode, der lige efter midnat ville blive afsløret for dem i lectio. ⏰😉
... Se mereSe mindre
0 CommentsKommenter på Facebook
Tur til Tange Bakker
Tirsdag den 12/5 var NgB (stx) på tur i flot vejr til Tange Bakker og Ribe Ådal for at genopfriske deres viden om istidslandskaber. Tange Bakker er faktisk indlandsklitter og ikke bakker 😉
... Se mereSe mindre
0 CommentsKommenter på Facebook
Jumping fitness
Den 12/5 prøvede idræt-B-holdet kræfter med jumping fitness i Ribe Fritidscenter, hvor vi helt ekstraordinært havde fået lov til at låne Ribe Gymnastikforenings udstyr. Instruktør Anne fra 3.y havde sammensat et udfordrende og sjovt program, der fik sveden til at dryppe fra panden. Jumping fitness kan varmt anbefales som en sjov og anderledes motionsform 😊
... Se mereSe mindre
2 CommentsKommenter på Facebook
RK's løbeklub
Dette forår har nogle elever taget initiativ til en løbeklub ved Ribe Katedralskole. Hver torsdag efter skoletid mødes elever og ansatte i skolegården og løber en tur sammen. Her er holdet, der mødtes for at løbe torsdag den 7. maj. 😀🏃♀️➡️🏃➡️
... Se mereSe mindre
2 CommentsKommenter på Facebook
De nye ATU'er
Her i foråret er skolens nye årgang af ATU'er fundet: Julie 1.t, Julie 1.y, Mikkel 1.t og Sigrid 1.x - alle fra stx.
ATU, Akademiet for Talentfulde Unge, er et tilbud til gymnasieelever om ekstra fagligviden samt information om uddannelser og jobmuligheder: "Fordyb dig i viden og ha' det sjovt med andre unge, der også er nysgerrige og vilde med at lære". ATU er et forløb, der kører fra foråret i 1.g til foråret i 3.g med aktiviteter efter skoletid og i weekender og ferier. 😀
... Se mereSe mindre
0 CommentsKommenter på Facebook
Onsdagssang
Hver onsdag i frikvarteret 9.30-9.45 mødes elever og lærere for at synge en sang. Mange elever har været vant til at synge meget på f.eks. efterskole, og nogle af dem hygger sig med at fortsætte med at synge til onsdagssang. 😀🎶
... Se mereSe mindre
1 CommentsKommenter på Facebook
Tange Sø undersøges
I denne uge har 1wxBI (htx og stx) været i gange med at kortlægge den økologiske tilstand af Tange Sø, som blev fredet i 1979 bl.a. med henblik på fortsat varetagelse af de undervisningsmæssige interesser, der er knyttet til den. Eleverne har bl.a. foretaget målinger af iltkoncentration, næringsstof belastning, dybde og sigtdybde og studeret flora og fauna. I den kommende uge skal data systematiseres og analyseres, hvorefter resultaterne skal præsenteres på en plakat. 😀
... Se mereSe mindre
0 CommentsKommenter på Facebook
0 CommentsKommenter på Facebook